درباره فیلم انیمیشن

فیلم انیمیشن Scrooge: A Christmas Carol محصول کشور انگلستان و در ژانر ماجراجویی ، کمدی می‌باشد و به Stephen Donnelly کارگردانی در سال 2022 ساخته شده است. در فیلم انیمیشن اسکروج: سرود کریسمس بازیگرانی چون James Cosmo, Jessie Buckley, Luke Evans, Olivia Colman، و... به ایفای نقش پرداخته اند.

داستان فیلم انیمیشن

  • ژانر: کمدی، انیمیشن، ماجراجویی، درام، فانتزی، موزیکال
  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • زبان: انگلیسی
  • محصول کشور: انگلستان
  • کارگردان: استیون دونلی
  • صداپیشگان: جسی باکلی، ‌لوک ایوانز، ‌اولیویا کولمن، جاناتان پرایس، جانی فلین، جیمز کازمو، فرا فی، تروور دیون نیکلاس
  • تهیه‌کنندگان: رالف کمپ، اندرو پیرس
  • نویسندگان: استیون دونلی، لزلی بریکیوز، چارلز دیکنز

«چارلز دیکنز» از مفاخر ادبی و یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان انگلستان است. اگر شکسپیر شاعر و نمایشنامه‌نویس جهانی انگلستان است، دیکنز نیز همین جایگاه را در رمان و ادبیات مدرن آن‌ها دارد. هر ساله تلاش می‌شود تا نوشته‌های دیکنز به اشکال مختلف باز تولید شود. به اعتقاد «جیمز جویس» که خود یکی از مفاخر ادبی دنیای انگلیسی زبان است، دیکنز از زمان شکسپیر به بعد، تاثیرگذارترین نویسنده در زبان انگلیسی است.

از مشهورترین آثار چالز دیکنز می‌توان دیوید کاپرفیلد، آرزوهای بزرگ، الیور توئیست و داستان دو شهر را نام برد. دیکنز شارح زندگی پنهان در زیر لایه‌های پر زرق و برق لندن در دوره ویکتوریا بود. آثار و روشنگری‌های او باعث تغییر زندگی کودکان کار و هوشیاری جامعه نسبت به سرنوشت آنان شد. او بیشتر آثار خود را به صورت سریالی و پاورقی در نشریات منتشر می‌کرد. «سرود کریسمس» داستانی است که در سال ۱۸۴۳ منتشر شده و یکی از مشهورترین آثار اوست. برای دانلود رایگان انیمیشن Scrooge: A Christmas Carol با دوبله اختصاصی به وبسایت ۲۴مووی مراجعه نمایید.

سرود کریسمس بارها و بارها مورد اقتباس قرار گرفته است. از مشهورترین آن‌ها می‌توان به اقتباس سال 1988 «ریچارد دانر» با بازی «بیل موری» اشاره کرد. کمپانی دیزنی نیز در سال ۲۰۰۹ اقتباسی از سرود کریسمس به کارگردانی «رابرت زمکیس» و با بازی جیم کری و گری اولدمن انجام داده است. انیمیشن «اسکروج:‌ سرود کریسمس» اقتباسی است از فیلمی موزیکال و فانتزی به نام اسکروج که در سال ۱۹۷۰ به کارگردانی «رونالد نیم» ساخته و منتشر شده است. «استیون دونلی» کارگردان این انیمیشن در سال ۲۰۱۶ کارگردانی مشترک انیمیشن موفق «به دبیرستان هیولاها خوش آمدید» را در کارنامه دارد.

 

خلاصه داستان انیمیشن Scrooge: A Christmas Carol اسکروج: سرود کریسمس

شخصیت اصلی این داستان پیرمردی خسیس و بی‌عاطفه است که به جز انباشت پول و طلا به چیز دیگری نمی‌اندیشد. شب کریسمس، به کمک روح دوستش و سه روح کریسمس به سفری در شهر و میان زندگی دیگر اطرافیانش می‌رود. روح اول او را به دوران شاد کودکی می‌برد. جایی که بدون حرص و طمع پول، شادمانه زندگی می‌کرده است. روح دوم او را به سطح شهر و خانه کارمندش می‌برد. همه علی‌رغم اینکه زندگی فقیرانه‌ای دارند اما شادند و حتی به یاد او نیز هستند.

روح سوم او را به جایی و زمانی می‌برد که اسکروج مرده است. به خانه دو تن از ثروتمندانی می‌روند که اسکروج برای آن‌ها احترام خاصی قائل است اما آن‌ها از مرگ او هیچ احساس ناراحتی نمی‌کنند. این سفر باعث تحول در زندگی او می‌شود و اسکروج به مردی سخاوت‌مند و مهربان تبدیل می‌شود. برای دیدن اقتباسی جدید و موزیکال از این داستان شیرین و کودکانه و دانلود رایگان انیمیشن Scrooge: A Christmas Carol با دوبله اختصاصی به وبسایت ۲۴مووی بروید.

معرفی شخصیت‌ها و بازیگران انیمیشن Scrooge: A Christmas Carol اسکروج: سرود کریسمس

«جسی باکلی» هنرپیشه ۳۲ ساله ایرلندی، صداپیشگی نقش ایزابل را بر عهده دارد. او در سریال مشهوری چون «چرنوبیل» به کارگردانی «یوهان رنک» و نویسندگی «کریگ مازن» و در کنار استلان اسکاشگورد و امیلی واتسون بازی کرده است. سریال تابو که در آن با تام هاردی هم‌بازی است دیگر حضور او اوست. تام هاردی علاوه بر بازیگری، یکی از سازندگان و نویسندگان این سریال نیز بود. دیگر نویسنده سریال تابو، استیو نایت است.

بازی در فیلم «جودی» (۲۰۱۹) به کارگردانی «روپرت گولد» در کنار «رنی زلوگر» از دیگر کارهای مشهور اوست. رنی زلوگر برای ایفای نقش جودی گارلند در این فیلم برنده جایزه اسکار نقش اول زن شد. برای دیدن انیمیشن فانتزی و موزیکال اسکروج: سرود کریسمس و دانلود رایگان انیمیشن Scrooge: A Christmas Carol با دوبله اختصاصی از وبسایت ۲۴مووی استفاده نمایید.

دانلود رایگان فیلم ماجراجویی با دوبله اختصاصی

اولویا کولمن صدای روح کریسمس را ایفا می‌کند. این بازیگر ۴۸ ساله بریتانیایی، افتخارات بسیاری در عرصه بازیگری به دست آورده است. او برای بازی در سینمایی کمدی سیاه و تاریخی «سوگلی» به کارگردانی «یورگوس لانتیموس» برنده جایزه اسکار نقش اول زن شده است. پس از آن او دو بار دیگر نیز نامزد اسکار شد. بار نخست برای بازی در فیلم «پدر» به کارگردانی «فلورین زلر». در این فیلم علاوه بر او، آنتونی هاپکینز، اولیویا ویلیامز، مارک گتیس و ایموجن پوتس نیز بازی می‌کنند.

بار دوم فیلم «دختر گمشده» (۲۰۲۰) به نویسندگی و کارگردانی «مگی جیلنهال» بر اساس رمانی از «النا فرانته»، نامزدی اسکار را برای او به همراه داشت. او در مینی سریال «مدیر شب» به کارگردانی «سوزان بیر» که اقتباسی از رمانی از «ژان لو کره» است، در کنار تام هیدلستون، هیو لوری، توبیاس منزیس و الیزابت دبیکی نیز حضور داشته است. او در فیلم‌ها و سریال‌هایی مانند تیرانیسور، خرچنگ، قتل در قطار سریع السیر شرق، دکتر هو، تاج، ‌بانوی آهنی و پلیس خفن نیز حضور داشته است.

دانلود رایگان انیمیشن با دوبله اختصاصی

برای دیدن آخرین اقتباس از داستان اسکروج و دیدن سینمایی اسکروج: سرود کریسمس و دانلود رایگان انیمیشن Scrooge: A Christmas Carol با دوبله اختصاصی به وبسایت ۲۴مووی مراجعه نمایید.

«جیمز کازمو» بازیگر ۷۴ ساله اسکاتلندی در سینمایی اسکروج:‌ سرود کریسمس به عنوان صداپیشه حضور دارد. او در سینمایی مشهور و حماسی «شجاع دل» به کارگردانی و بازیگری «مل گیبسون» در کنار پاتریک مک‌گوئن،‌ برندن گلیسون و سوفی مارسو بازی کرده است. سریال مشهور و پر بازیگر «بازی تاج و تخت» دیگر حضور مهم تلویزیونی اوست. سریال «فرزندان آشوب» به سازندگی «کورت ساتر» و با حضور چارلی هونام، کیتی سیگال و مارک بون جونیور و همچنین مینی سریال «چرنوبیل» دیگر سریال‌های مهم کارنامه اوست.

جیمز کازمو در سینمایی «سرگذشت نارنیا:‌شیر، کمد و جادوگر» نوشته «سی اس لوئیس» و کارگردانی «اندرو آدامسون» نیز حضور داشته است. دیگر اثر مشهور او فیلم حماسی و اکشن «تروا» محصول ۲۰۰۴ به کارگردانی «ولفگانگ پترسن» و بازی برد پیت، اورلاندو بلوم، ‌برایان کاکس، جولی کریستی و پیتر اوتول است.

زمان پخش انیمیشن Scrooge: A Christmas Carol 2022

سینمایی اسکروج: سرود کریسمس برای اولین بار در 2 دسامبر ۲۰۲۲ برابر با 11 آذر 1401 اکران خواهد شد. برای دیدن اقتباسی جدید و موزیکال از داستان اسکروج و دانلود رایگان انیمیشن Scrooge: A Christmas Carol با دوبله اختصاصی به وبسایت ۲۴مووی مراجعه نمایید.

کارگردان : Stephen Donnelly

فیلم های مشابه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *